Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2016

ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ






Μπορεί ο πρωτοσέλιδος τίτλος της εφημερίδας "ΠΕΛΛΑ NEWS" με θέμα τον ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΠΕΛΛΑΣ μέσω ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ να ξάφνιασε κάποιους αναγνώστες ,όμως αυτό δεν ισχύει για τους έχοντες επαρκή πληροφόρηση για το ζήτημα είτε μέσω της "ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν.ΠΕΛΛΑΣ" είτε εκ των υστέρων μέσω του δημοσιεύματος της εφημερίδας .

Εδώ και πολλές δεκαετίες ο χώρος των μεταφορών στην Ελλάδα κηδεμονεύεται από τα διαχρονικά διαπλεκόμενα συμφέροντα μεταξύ πολιτικών και συντεχνιών με κύριο θύμα το απαξιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στην περίπτωση της μη υλοποίησης της προαστιακής σύνδεσης του Ν.Πέλλας με τη Θεσσαλονίκη μέσω Γιαννιτσών ,μέχρι τώρα, τα ερωτηματικά είναι και πολλά και εύλογα
Πως είναι δυνατόν ένα έργο με τέτοια πολλαπλή και τεράστια ανταποδοτικότητα σε τοπικό, διαπεριφερειακό και εθνικό επίπεδο ,το μοναδικό που είχε την αποδοχή του συνόλου σχεδόν των πολιτών του νομού μετά από μια σειρά κινητοποιήσεων ,συσκέψεων και παρεμβάσεων ,για μια σχεδόν δεκαετία, να παραμένει απραγματοποίητο ;

Η "ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ " που ολοκληρώθηκε το Μάϊο του 2008 , θεωρεί την υλοποίησή του χωρίς μεγάλα τεχνικά έργα με έναν χαμηλό προϋπολογισμό της τάξης των 162 εκ. € και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016.
Η σπουδαιότητα του έργου επικυρώνεται και από την ένταξή του στο αναθεωρημένο "ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ  ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ " που ρητά αναφέρεται στη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Γιαννιτσών-Έδεσσας.

Πως είναι δυνατόν οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί παράγοντες και οι βουλευτές του νομού -πλην εξαιρέσεων-να αδιαφορούν τη στιγμή που στη γειτονική Ημαθία οι αντίστοιχοι δεν κρύβουν την αντίθεσή τους στην υλοποίηση του έργου; Είναι αυτοί που δηλώνουν δημόσια και προκλητικά πως είναι έργο δαπανηρό και χρονοβόρο και ότι δεν πρέπει να γίνει; (Δείτε ΕΔΩ  και ΕΔΩ )
Όμως,διαψεύδονται από την " ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ" αλλά και από τη σύγκριση των προϋπολογισμών με άλλα έργα όπως αυτά που παρατίθενται στο ψήφισμα διαμαρτυρίας της 28-7-2016 του Δημοτικού Συμβουλίου Έδεσσας για την "μη υλοποίηση άλλων έργων στο νομό". 

Και πως είναι δυνατόν το παραπάνω ψήφισμα να ενίσταται και να καταγγέλλει τη μη υλοποίηση άλλων έργων για το νομό , με αφορμή τις πρόσφατες επισκέψεις των υπουργών τουρισμού και εσωτερικών αλλά να αγνοεί την προαστιακή σύνδεση μέσω Γιαννιτσών;

Ας δώσουν την απάντηση οι νυν και οι πρώην αυτοδιοικητικοί παράγοντες ( νομαρχιακοί και δημοτικοί)  αλλά και οι βουλευτές της Πέλλας.

                     ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ



                                           ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ απο το "Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού                                            και Αειφόρου  Ανάπτυξης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας".

     


                   



Το ψήφισμα διαμαρτυρίας της 28-7-2016 του Δημοτικού Συμβουλίου Έδεσσας για την "μη υλοποίηση άλλων έργων στο νομό" που όμως αγνοεί την προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης Πέλλας μέσω Γιαννιτσών.

Χωρίς να θεωρηθεί πως ο σιδηρόδρομος ανταγωνίζεταῑ το οδικό δίκτυο αξίζει να σημειωθεί πως ενώ η ολοκλήρωση της Ε.Ο. 2 ( Εθνική Οδός Θεσ/νίκης -΄Εδεσσας ) έχει προϋπολογισμό μεγαλύτερο από 280.000.000 € , η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης -Πέλλας μέσω Γιαννιτσών , με τεράστια ανταποδοτικά οφέλη μόλις που αγγίζει τα 161.482.000 € .         
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου